Älskar livet på landet !

Hej på er !
Längesen igen... I detta nu så befinner jag mej hemma i skogarna hos mina föräldrar. Jag tar nämligen hand om alla djur och huset för mamma och pappa är bortresta. Jag hade glömt bort hur mycket jag älskar livet på landet !
När jag körde hem så hamnade jag bakom en traktor, vilket är en klassiker. Så har man även avvärkat hur mycket skog som helst så jag kände inte igen mej ! Skum känsla, när man i vanliga fall kan köra den här vägen med stängda ögon.
Väl hemma så var de bara att ta tag i alla bestyr innan mörkret kom. Allt bestyr då menar jag fodra alla djur, kor hund, katt, höns, ankor och fåglar. Ta in ved, gå en promenad med Axa.
Så nu är jag nästan klar med de, nu ska jag fodra mej själv.
Sen ska jag ut igen för att fodra och förbereda för morgondagen och gå en till sväng med Axa.
Man är ju sällan sysslolös här på landet. :)
OCH de bästa av allt ! ikväll är de "Bonde söker fru" så passande !
En annan sak jag älskar är lugnet och tystnaden. OCH ingen täckning på telefonskrället ! Mycket nyttigt !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback